Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře Profi Trips s.r.o na rok 2023
- Úvodní ustanovení
- 1.Všeobecné podmínky cestovní kanceláře (dále jen Podmínky) Profi Trips s.r.o., Pilínkovská 256, Liberec 23, IČO: 03269582,
DIČ: CZ03269582, Spisová značka: C3449903, vedené u Krajského soudu v Ústí nad Labem (dále jen PT) jsou platné pro všechny zájezdy, jejichž pořadatelem je PT a pro všechny služby, prodávané jejím jménem a na její účet, pokud není písemně sjednáno jinak.
- 2.PT jako pořadatel prodává zájezdy na základě Smlouvy o zájezdu (dále jen Smlouva), vyhotovené v písemné formě, která obsahuje všechny zákonem stanovené náležitosti pro písemné potvrzení o zájezdu (§ 2525 Občanského Zákoníku). Obdobně prodává svým jménem a na svůj účet i jednotlivé služby cestovního ruchu na základě smlouvy o poskytnutí jednotlivé služby. Pokud není smlouva o poskytnutí jednotlivé služby vyhotovena v písemné formě, PT vydá zákazníkovi příslušný písemný doklad o zakoupení služby jako letenku, voucher atd.
- 3.Tyto Všeobecné smluvní podmínky PT jsou nedílnou součástí Smlouvy nebo smlouvy o poskytnutí jednotlivé služby cestovního ruchu uzavřené mezi zákazníkem a PT.
- Vznik smluvního vztahu
- 1.Účastníky smluvního vztahu jsou PT a zákazník, kterým může být jak fyzická, tak právnická osoba (dále jen Zákazník ). Osoby mladší 15 let se mohou zájezdu zúčastnit pouze s písemným souhlasem zákonného zástupce, staršího 18 let nebo v jejich doprovodu. Smluvní vztah mezi PT a Zákazníkem vzniká v okamžiku uzavření Smlouvy, která je vyhotovena vždy písemně. Smlouva platí pro všechny Zákazníky, uvedené na jedné přihlášce. Na každé přihlášce stačí podpis pouze Zákazníka – objednavatele. Zákazník objednavatel je Zákazník, uvedený na Smlouvě jako první.
- 2.Převzetím potvrzené Smlouvy Zákazník potvrzuje, že se seznámil s obsahem smlouvy a Podmínkami, se kterými souhlasí.
- 3.Potvrzením smlouvy se PT zavazuje poskytnout Zákazníkovi služby v rozsahu a kvalitě podle uzavřené Smlouvy a Podmínek, a Zákazník se zavazuje zaplatit smluvenou cenu ve lhůtách stanovených PT ve Smlouvě a dodržovat povinnosti stanovené smlouvou a těmito Podmínkami.
- 4.Předmětem smluvního vztahu mezi PT a Zákazníkem je zájezd nebo jmenovité služby podle objednávky zákazníka, přičemž jejich rozsah je dán Smlouvou nebo písemnou objednávkou služby. Součástí Smlouvy je vytisknutý itinerář zájezdu s vyjmenováním všech zahrnutých služeb, termínu odjezdu a ceny.
- 5.Vztahy mezi PT a Zákazníkem se řídí především uzavřenou Smlouvou, těmito Podmínkami, itinerářem zájezdu s vyjmenovanými
službami, platným Občanským zákoníkem a zák. č. 159/1999 Sb. ve znění pozdějších úprav.
- Práva a povinnosti Zákazníka
- 1.Zákazník má právo především na:
3.1.1. poskytnutí služeb, které objednal a zaplatil.
3.1.2. informace ohledně vstupních formalit do zemí kam vede jeho ind. cesta nebo zájezd ještě před podpisem Smlouvy.
- 2.Zákazník má povinnost především:
3.2.1. uhradit cenu zájezdu nebo poskytovaných služeb v celém rozsahu podle těchto Podmínek,
3.2.2. úplně a pravdivě vyplnit údaje ve Smlouvě,
3.2.3. při zájezdu nebo individuální služeb dodržovat vstupní, celní a zdravotní požadavky ohledně vstupu do země, povinné očkování a požadavky vydané v souvislosti s onemocněním COVID 19 a další předpisy navštívené země tak, aby dalším účastníkům zájezdu nebo PT nevznikla škoda.
V případě zájezdů dodržovat pokyny průvodce, dopravců, hotelové řády a další předpisy, které jsou platné v zemi, kam je zájezd pořádán,
3.2.4. obstarat si platný cestovní doklady a vstupní formality, nutné k návštěvě zemí kam jede zájezd, nebo kde jsou poskytovány ind. služby.
3.2.5. nahradit škodu, která vznikne jeho chováním v případě porušení bodu 3.2.3. nebo bodu 3.2.4.
3.2.6. v případě odstoupení od Smlouvy nebo objednávky služeb zaplatit PT odstupné podle těchto Podmínek a zaplatit škody vzniklé nedodržením Podmínek.
- Práva a povinnosti PT
- 1.PT má právo především:
4.1.1. na úhradu ceny zájezdu nebo objednaných služeb v celém rozsahu dle těchto Podmínek,
4.1.2. odstoupit od smlouvy nebo poskytování služeb podle zákona nebo těchto Podmínek.
- 2.PT má povinnost především:
4.2.1. poskytnout zákazníkovi služby podle Smlouvy nebo objednávky služeb,
4.2.2. informovat řádně, úplně a pravdivě o podstatných skutečnostech týkajících se poskytovaných služeb ve smyslu zákona.
- Cena
- 1.Cena zájezdu musí být vždy uvedená ve Smlouvě a to včetně možných slev, příplatků či fakultativních akcí.
- 2.PT je oprávněna ze zákona zvýšit cenu zájezdu pokud se do 21. dne před začátkem zájezdu zvýší cena dopravy, pohonných hmot, leteckých či přístavních poplatků a dalších poplatků, zahrnutých v ceně zájezdu o více než 10% ode dne kalkulace nebo dojde-li ke zvýšení kursu USD/Kč o více než 10 % oproti dni kalkulace. Den kalkulace zájezdů je 16.12. 2021, kdy byl kurs USD/Kč: 22.35 Kč za jeden USD. Pro výpočet slouží pouze kurs České Národní Banky.
- Platební podmínky
6.1. U Zájezdu se Zákazník zavazuje zaplatit zálohu ve výši 50% celkové ceny zájezdu nejpozději do 14 kalendářních dnů od podpisu Smlouvy. Pokud Zákazník nezaplatí zálohu ve stanovené lhůtě, bude rezervace automaticky zrušena.
6.2. U Zájezdu se Zákazník zavazuje zaplatit doplatek všech služeb v plné výši nejpozději 35 kalendářních dnů před začátkem zájezdu. Pokud Zákazník nezaplatí doplatek v plné výši ve stanovené lhůtě, má PT právo jeho rezervaci zrušit a uplatnit Odstupné dle těchto podmínek.
6.3 Lhůtou platby se rozumí den platby v hotovosti PT nebo den připsání platby na účet PT.
6.3. U ostatních služeb či zájezdů na zakázku mohou být platební podmínky sjednány odlišně. V tomto případě musí být jasně uvedené v písemné nabídce nebo smlouvě.
- Změny smlouvy
7.1. Nutí-li vnější okolnosti PT změnit podmínky zájezdu, navrhne PT zákazníkovi změnu smlouvy. Má –li být v důsledku změny smlouvy změněna i cena zájezdu, uvede PT v návrhu i výši nové ceny.
- 2.Nesouhlasí-li zákazník se změnou smlouvy, má právo do smlouvy odstoupit ve lhůtě nejdéle 5 dnů od oznámení změny Smlouvy. Tato lhůta musí skončit před zahájením zájezdu. Neodstoupí-li Zákazník od smlouvy ve stanovené lhůtě, platí, že se změnou souhlasí.
- Odstoupení od smlouvy
- 1.Zákazník může odstoupit od Smlouvy před zahájením zájezdu vždy, avšak PT pouze pokud je zájezd zrušen, nebo pokud Zákazník porušil svoje povinnosti. Zákazník má právo odstoupit od smlouvy o zájezdu i v průběhu zájezdu v případě podstatných vad.
- 2. Zákazník má právo odstoupit od smlouvy o zájezdu i v průběhu zájezdu v případě podstatných vad.
- 3. PT může zrušit zájezd nejpozději 21 dnů před jeho zahájením z důvodu nedodržení minimálního počtu klientů nebo z důvodu vyšší moci.
- 4. Minimální počet Zákazníků na zájezdu PT je 8, pokud není stanoveno jinak v popisu zájezdu, který je součástí Smlouvy.
- 5. Zákazník může před zahájením zájezdu od Smlouvy odstoupit s tím, že odstoupení je povinen průkazným způsobem, buď doporučeným dopisem nebo e- mailem na adresu: info@profitrips.cz, písemně oznámit PT.V případě zaslání odstoupení e- mailem tento e- mail PT obratem potvrdí a odešle Zákazníkovi konfirmační e- mail, že PT odstoupení od smlouvy obdržela. Výše odstupného se řídí podle data doručení Odstoupení PT.
- 6.V případě odstoupení PT od smlouvy pro porušení povinností zákazníka nebo odstoupil-li zákazník od smlouvy z jiného důvodu, než je porušení povinností PT zaplatí zákazník PT odstupné (účtuje se za každou os., které se odstupné týká) dle skutečných nákladů PT, nejméně ve výši:
- 35 % z celkové ceny zájezdu nebo služby při stornování od podepsání smlouvy do 60. dne před zahájením zájezdu nebo poskytování služby
- 50 % z celkové ceny zájezdu nebo služby při stornování od 59. dne do 50. dne před zahájením zájezdu nebo poskytování služby
- 75 % z celkové ceny zájezdu nebo služby při stornování od 49. do 14. dne před zahájením zájezdu nebo poskytování služby
- 90 % z celkové ceny zájezdu nebo služby při stornování od 13. do 6. dne před zahájením zájezdu nebo poskytování služby
- 100 % z celkové ceny zájezdu nebo služby při stornování 5. a méně dnů před zahájením zájezdu nebo poskytování služby
- 7.U jednotlivých individuálních služeb, jako je ubytování, prodej letenek, pronájmy aut atp. jsou stornovací podmínky závislé na dodavatelích jednotlivých služeb a jsou odlišné od Podmínek. V těchto případech bude odstupné specifikováno Zákazníkovi písemně společně s nabídkou služby.
- 8.Pro stanovení odstupného je rozhodující datum skutečného oznámení storna CK, tj. doručení doporučeného dopisu nebo e- mailu na adresu : info@profitrips.cz nebo potvrzení prodejce o přijetí storna.
- Postoupení smlouvy
- 1.Splňuje-li třetí osoba podmínky účasti na zájezdu, může jí Zákazník smlouvu postoupit.
- 2.Vzhledem k tomu, že klienti PT létají na zájezdy pravidelnými leteckými linkami a změna jména může vyžadovat vystavení nové letenky, nemusí být vždy volné místo pro postupníka v daném letu se zájezdem. V tom případě je změna možná jen pokud se PT a postupník dohodnou na jiném letu a pokud postupník zaplatí všechny náklady na změnu nebo zakoupení letenky. Pokud se nedohodnou, není změna zákazníka možná.
- 3. Postupitel i postupník jsou zavázáni společně a nerozdílně k zaplacení ceny zájezdu a k úhradě všech nákladů, které PT vzniknou vzhledem ke změně zákazníka, především přerezervováním či vystavením nové letenky a stornem jiných služeb, které zněly na jméno postupitele.
- Vady zájezdu, reklamace, odpovědnostní vztahy
- 1.Nemá-li zájezd vlastnosti, uvedené ve Smlouvě, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady.
- 2.Nelze-li pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší jakosti, než jaký určuje Smlouva, vrátí PT Zákazníkovi rozdíl v ceně.
- 3.Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji Zákazník bez zbytečného odkladu, má Zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady.
- 4. PT nenese zodpovědnost za služby, které si Zákazník koupí sám v průběhu zájezdu mimo program. PT nenese zodpovědnost za skutečnosti, kterým nemůže zabránit, zejména přírodní katastrofy, zpoždění pozemní i letecké přepravy, časové ztráty, způsobené mimořádnými bezpečnostními opatřeními v zemi kde zájezd pobývá.
- 5.PT nenese zodpovědnost za náklady, vzniklé Zákazníkovým nerespektováním pokynů PT, pokynů průvodce, pokynů dopravce, hotelového řádu či porušení Smlouvy ze strany Zákazníka. Porušením Smlouvy je pozdní příchod na odlet či odjezd a to nejen na začátku zájezdu, ale i při přeletech nebo přejezdech v době trvání zájezdu. Za předmět reklamace se nepovažují vady, škody a újmy způsobené zákazníkovi, které jsou předmětem pojistného plnění nebo které jsou z pojistného plnění výslovně vyňaty. Předmětem reklamace nemůže být zpoždění letu pravidelné letecké linky nebo zpoždění či poškození zavazadel při letecké přepravě.
- 6.Při neuskutečnění fakultativních akcí k zájezdu z jakéhokoli důvodu proplatí PT Zákazníkovi jejich cenu. PT nebude proplácet Zákazníkovi kompenzace z jakéhokoliv důvodu nad výši zaplacené ceny fakultativní akce.
- Pojištění
- 1.Rozsah pojištění zahrnutého v ceně zájezdu je vždy uveden u nabídky zájezdu, která je součástí Smlouvy. PT nabízí ještě před uzavřením Smlouvy doplňující pojištění, PT je pouze zprostředkovatelem mezi pojišťovnou a Zákazníkem. Nároky na pojistné uplatňuje Zákazník přímo u pojišťovny. Pojistná smlouva vzniká okamžikem uhrazení zálohy na zájezd Zákazníkem a PT je povinná předat Zákazníkovi doklad o uzavření pojistné smlouvy.
- 2.Cena zájezdu vždy obsahuje i pojištění proti insolvenci PT, které je dostupné na webových stránkách www.profitrips.cza na vyžádání Zákazníka je PT povinna je předložit.
- Ostatní podmínky
- 1.PT nenese odpovědnost za zničení, odcizení či poškození osobních věcí Zákazníka v době trvání zájezdu.
- 2.PT musí předat Zákazníkovy všechny potřebné doklady k zájezdu dle dohody, nejpozději v den odletu na letišti.
- 3.PT komunikuje se Zákazníkem pomocí e- mailu, pokud není dohodnuto jinak ve výjimečných případech na žádost Zákazníka.
13 Zpracování osobních údajů
- 1. Zákazník objednavatel prohlašuje, že je zmocněn k tomuto souhlasu i za Zákazníky, společně přihlášené na jedné Smlouvě. Zákazník objednavatel souhlasí se zpracováním osobních údajů i osobních údajů dalších spolucestujících v souladu s nařízením Evropské Unie o nakládání s osobními údaji (GDPR).
- Závěrečná ustanovení
- 1.Tyto Podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 30.10.2022.